Han har spillet bongotrommer på en luderbar i Bolivia.
Fået sin første succesoplevelse som tekstforfatter nede i et skummelt kælderlokale hos en kunde.
Taget parti for det nok mest udskældte ord i dansk business-kommunikation. Og opfordret til at bruge et bestemt element fra gamle eventyrbøger i moderne salgstekster – fordi det får 13 % flere til at læse teksten.
Alle fire ting har tekstforfatter Carsten Ørris Jeppesen skrevet om på LinkedIn. Og sluppet godt fra: I 2022 fik hans opslag fx mere end 1,07 millioner visninger, trods en selvvalgt LinkedIn-pause på seks uger undervejs.
Carsten skylder LinkedIn stor tak. Særligt på to områder har platformen ændret hans liv:
1) Efter mange år som selvstændig tekstforfatter blev han pludselig headhuntet og fastansat af et reklamebureau, som havde læst hans LinkedIn-opslag.
2) Et par års pingpong med en LinkedIn-forbindelse – om tekster, emner og vinkler – førte en uventet, men glædelig bonus med sig. Sagt på tekstforfattersk: ”Fra kommentarspor til kærlighed”.
Som tekstforfatter hos det århusianske reklamebureau Bureauet hjælper han dagligt kunder fra alverdens brancher med alt fra webtekster til sparring om stærkere LinkedIn-opslag.